pacients definiti van posar recomanacions de la capacitat de conducció sovint no

definiti pacients i el cotxe

Gairebé la meitat dels pacients cardíacs que han estat implantats per amenaçar arítmies cardíaques i alteració ventricular desfibril·lador cardioversor (ICD), recordeu que no importa que ella, conscient de la seva capacitat de conducció limitada i la recomanació de no conduir un cotxe al seu metge.

Més d'un terç (41,67%) no segueix la recomanació sobre l'assumpte i desobeït la prohibició ocasional o regular. Aquest és el resultat d'un estudi recent realitzat pel Centre del Cor de la Universitat d'Hamburg, que. Per 80 es va presentar Reunió Anual de la Societat Alemanya cardíaca (DGK). En els dies Congress Center Rosengarten Mannheim de 23. a 26. Abril 8.500 25 països cardiòlegs. "Evidentment, ha de ser encara més que va desestimar les converses i l'informe mèdic que la prohibició tema conduir aquí es posa un valor més alt," va dir l'autor de l'estudi, el Dr. Friederike Hartel. Fins i tot millor documentació és necessària des del punt de vista mèdic-forense.

Der Hintergrund der Untersuchung: Angesichts zunehmender Mobilität der Herzpatienten müssen ihre Behandler sich vermehrt auch mit der Frage beschäftigen, ob in Hinblick auf die jeweilige Erkrankung oder Therapie die Fahrtauglichkeit beeinträchtigt sein könnte. Für ICD-Patienten gibt es nationale und internationale Empfehlungen, die mögliche Einschränkungen aufgrund von potenziellen Gefährdungen berücksichtigen.

Am Universitären Herzzentrum Hamburg erhalten ICD-Patienten bei der Entlassung eine individuelle Empfehlung zur Fahrtauglichkeit, die auch im Arztbrief dokumentiert wird. Für die in Mannheim präsentierte Studie wurden im Rahmen der ambulanten Nachsorgeuntersuchung zu dieser Empfehlung bisher 60 Patienten standardisiert befragt. Bei den befragten Patienten (Durchschnittsalter 68,5 Jahre) variierte die Dauer des empfohlenen Verzichts aufs Autolenken zwischen einem und drei Monaten. 68,33 Prozent der Studienteilnehmer äußerten zwar Verständnis für ein krankheitsbedingtes Fahrverbot, tatsächlich daran gehalten haben sich aber nur 58,33 Prozent.

Font:

DGK Abstract P1775: F. Hartel et al, Leitlinien zum Fahrverbot bei ICD-Patienten: Anspruch und Realität. Clin Res Cardiol 103, Suppl 1, April 2014

Font: Mannheim [DGK]

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