INICIATIVA VERBRAUCHER critica el secret de les empreses càrnies

Al·legació del bloqueig d'informació sobre la indústria càrnia alemanya

En un projecte finançat per HANS-BÖCKLER-STIFTUNG, l'Associació Federal VERBRAUCHER INITIATIVE va preguntar a més de 200 productors alemanys de carn sobre la qualitat del producte, la situació laboral i la protecció dels animals i el medi ambient en la seva producció. Malgrat tots els esforços i accions de seguiment, només 18 empreses van estar disposades a respondre el breu qüestionari.

"Un resultat escandalós a la vista de la responsabilitat de la indústria i els escàndols actuals i els esdeveniments del passat, que en realitat haurien de conduir a una obertura absoluta en aquestes empreses", va dir Volkmar Lübke, membre de la junta de la VERBRAUCHER INITIATIVE en presentar els resultats de la investigació. "Però ens vam indignar encara més quan vam notar que les empreses que van respondre probablement no sempre diuen la veritat". A través d'enquestes addicionals als comitès d'empresa i amb el suport del sindicat de restaurants de menjar-plaer (NGG), algunes van ser les respostes es comprova la informació completa i correcta que reben. Aquestes incoherències van sorgir que es van despertar considerables dubtes sobre la política d'informació de les empreses. Per tant, aquesta informació tampoc no es pot utilitzar per obtenir una guia de compra creïble.

Siegfried Leittretter, Referent für betrieblichen Arbeits- und Umweltschutz der HANS-BÖCKLER-STIFTUNG, wertete die Projektergebnisse als einen deutlichen Hinweis darauf, dass man sich bei der Bewertung von Unternehmen nicht allein auf freiwillige Selbstauskünfte verlassen kann. „Eine unabhängige Überprüfung der Selbstauskünfte ist im Interesse eines umfassenden Verbraucherschutzes erforderlich, besser wäre zusätzlich eine gesetzliche Verpflichtung zur Offenlegung von Daten, die für die Öffentlichkeit wichtig sind.“

Franz-Josef Möllenberg, Vorsitzender der Gewerkschaft NGG wies darauf hin, dass Arbeitnehmer und Betriebsräte wichtige Kompetenzen und Kenntnisse haben, die stärker genutzt werden müssten, um Produktqualität und Verantwortungsübernahme in der Produktion zu verbessern. „Besonders wichtig aus Sicht von NGG ist es, dass in diesem Projekt auch der Zusammenhang zwischen der sozialen Situation an den Arbeitsplätzen und den Informationsinteressen der Verbraucher hergestellt wurde.“ Wenn Verbraucher häufiger von Verstößen gegen Arbeitsrechte in der Fleischbranche erführen, könnte auch dadurch ein heilsamer öffentlicher Druck entstehen.

Hier können Sie den Fragebogen als pdf-Datei [descarregar] um sich selber ein Bild zu machen, ob Sie diesen Fragebogen so einfach und gerne beantwortet hätten.

Quelle: Berlin [ Bundesverband Verbraucher Initiative e.V. ]

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