Apabila penghantaran pizza dering terlambat

Kajian pizza penghantaran / tidak cekap dan kos kakitangan yang tidak mesra kepada purata minit 30 - Joey adalah pemenang ujian

Sama ada parti spontan, permainan bola sepak atau petang kerana keinginan yang hilang untuk memasak. Perkhidmatan penghantaran berjanji mudah pesanan, operasi yang cepat dan serta-merta Pizza keseronokan. Tetapi bagaimana pula pada zaman keju analog dan tiruan ham kualiti produk? Siapa yang boleh meyakinkan berharga? Dan yang menyediakan cepat dan segar dari ketuhar?

Institut Kualiti Perkhidmatan Jerman kini telah memeriksa enam perkhidmatan penghantaran pizza di luar negara yang diwakili di sekurang-kurangnya dua dari tiga bandar terbesar di Jerman, Berlin, Hamburg dan Munich. Sebagai sebahagian daripada analisis perkhidmatan yang komprehensif, kualiti penyampaian, keramahan dan kecekapan di telefon serta laman web penyedia dianalisis. Di samping itu, rangkaian produk dan harga pembekal pizza diperiksa dengan teliti.

Bester Pizza-Service 2009 wurde Joey's vor Hallo Pizza und Smiley's. Joey's wurde zudem bester Pizza-Service in München. In Berlin hingegen überzeugte Pizza Max. Zum besten Pizza-Service in Hamburg wurde Hallo Pizza gekürt.

Wer sofort etwas zu essen braucht, sollte sich eine Stulle schmieren

Wer sofort etwas zu essen braucht, sollte sich eine Stulle schmieren: Im Durchschnitt musste 30 Minuten auf die Pizzalieferung gewartet werden. Jede zwanzigste Bestellung kam jedoch gar nicht oder erst nach mehr als 60 Minuten an. Nicht alle gelieferten Pizzen konnten auch qualitativ überzeugen. Jeder vierte Tester war nicht mit der Optik der Pizza zufrieden und bei 29 Prozent wurde der Geschmack kritisiert. Alle Pizzen waren zumindest warm. Bei jedem fünften Lieferanten bemängelten die Tester die Freundlichkeit.

Die Preisunterschiede waren moderat und lagen zum Beispiel bei einer Pizza mit Salami und Käse zwischen 4,95 und 5,90 Euro. Die teuerste Pizza im Test war stets die Vegetarische und nur ein Anbieter lieferte Bio-Produkte.

Auch bei der telefonischen Bestellung fielen erhebliche Defizite auf, so war nur jeder zweite Gesprächspartner der Tester insgesamt freundlich. Und auf die Frage nach Analogkäse hatten 57 Prozent der Pizza-Spezialisten keine Antwort. "Diese Ahnungslosigkeit überrascht, da das Thema derzeit stark in der öffentlichen Diskussion ist. Diese Inkompetenz gepaart mit Unfreundlichkeit ist nicht akzeptabel", so Markus Hamer, Geschäftsführer des Instituts.

Quelle: Hamburg [ disq ]

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